Standartizuota skaitmeninė informacija yra raktas į sėkmingą nacionalinių BIM iniciatyvų įgyvendinimą

2020-11-30 Standartizuota skaitmeninė informacija yra raktas į sėkmingą nacionalinių BIM iniciatyvų įgyvendinimą

Tvarkinga BIM informaciją – neribotos galimybės.

Kol duomenys nėra tvarkingi, pilnas suskaitmeninimas ir automatizacija nėra įmanomi. Žmogus gali interpretuoti informaciją, bet kompiuteris, kol kas, nėra pajėgus tai daryti. Tvarkinga informacija nėra vieno proceso dalyvio reikalas. Dirbti kartu – visų projekto dalyvių užduotis, todėl svarbu inicijuoti nacionalines BIM iniciatyvas ir pradėti pokyčius jau dabar.

BIM yra susijęs su visais procesais statybų sektoriuje ir jo dalyviais. Globali integracija yra neišvengiama, o to priežastis yra labai paprasta – kuo labiau BIM vyrauja, tuo daugiau tai atneša naudų. Pirmasis žingsnis yra pats sunkiausias, t. y., paruošti gerą, tvarkingą BIM informaciją. Kartą išmokus tai daryti, randasi neribotos galimybės. Tvarkinga skaitmeninė projekto informacija leis galvoti apie visapusišką statybos proceso automatizaciją ir robotizaciją. Tai nėra lengva ar iškart įmanoma, bet žinant tai ir turint tikslą, reikia nuo kažko pradėti.

BIM yra technologijų ir procesų rinkinys, tad keitimosi informacija metodai, jo turinys ir proceso lengvumas yra labai svarbūs statybų dalyviams, kad jie galėtų komunikuoti. Jei procesas išlieka toks pats arba ilgesnis, tai kam tada kažką keisti? Taip, kartais žmogui reikia eiti sunkiu keliu, kad pramintų sau taką, bet tai turėtų būti tik trumpas sustojimas kelyje, o ne galutinis rezultatas. Tam, jog užtikrinti duomenų, reikalingų statybos procesui, perdavimą, yra būtina pagalvoti kodėl duomenys ar procesai yra reikalingi, kokią problemą tai sprendžia ir atitinkamai pagalvoti apie tai, kaip skaitmeninimas gali eliminuoti tą procesą ar problemą, padėti ja nusikratyti. Didžiausia šio laiko problema, susijusi su BIM įgyvendinimu yra ta, kad parengta BIM informacija vis dar turi būti verčiama į reglamentų apibrėžtus brėžinius, o valstybinės sistemos retai arba visai neturi galimybės pateikti projekto informaciją BIM formatais. Taip pat jos neturi API (aplikacijos programavimo sąsajos), kuri suteikia galimybę informacijai būti pateiktai tiesiogiai ne tik pasirinktu būdu, bet ir turi papildomą funkcionalumą, kurį galima susikurti patiems.

Be tinkamos infrastruktūros, t. y., susitarimo, kurti bet kokią sistemą yra neįmanoma. Jeigu norime, kad BIM teikiamos naudos būtų realios, mums reikia pradėti nuo tvarkingos informacijos. Čia kiekvieno statybos projekto dalyvio indėlis yra svarbus.

27-11-2020.png

Bendradarbiavimas gali sutaupyti laiko ir pinigų

Tam, kad pasiekti rezultatų, pirmiausiai reikia numatyti, kaip ir kokia informacija bus dalinamasi ir keičiamasi. Malonu žinoti, kad šios temos yra plačiai aptarinėjamos valstybiniu lygiu, kad vyksta diskusijos apie keitimosi duomenimis standartus, klasifikacijas, tai yra išties puiki pradžia. Tačiau, vis dar vyksta vangios diskusijos apie turinį. Svarbu paminėti, kad objekto įvardinimas jam priskiriant klasifikacijos kodą neišsprendžia viešojo pirkimo klausimo, kiekių, o produkto specifikacija turi būti patikslinta ir jeigu tai lieka „popieriniame“ procese, mes vis dar turėsime du procesus, t. y., skaitmeninį ir „popierinį“ procesus. Kaip jau minėjau, tai gali būti laikinas sustojimas kelyje, bet mums reikia apie tai kalbėtis jau dabar.

Nacionalinės iniciatyvos siūlo galimybę taupyti laiką ir pinigus kur kas anksčiau ir atlikti visus procesus tvarkingu būdu, nedubliuojant darbo, parengiant informaciją skaidriai bei ją pritaikant visų dalyvių interesams. Informacijos klasifikavimo problema, duomenų perdavimas yra tik ledkalnio viršūnė. Diskusija taip pat turi prasidėti ir žemesniame, produkto specifikacijos, duomenų perdavimo inžinerijos klausimų, lygmenyje. Kaip visa tai bus integruota į BIM informaciją ir į procesą?


Puiku matyti, kad gamintojai savarankiškai imasi iniciatyvos ir kelia klausimus apie tai, investuoja į tokios tvarkingos informacijos rengimą. Vienas pavyzdys – sienų ir stogų sistemos gamintojas „TechnoNICOL“. Jie sunkiai triūsia, kad parengtų būtiną informaciją inžinieriams ir architektams, kad jie gautų būtiną informaciją tokia forma, kuri būtų naudingiausia tam darbo atvejui, su kuriuo jie dirba. „TechnoNICOL“ sukūrė BIM turinį ir juo pasidalino skaitmeninio turto duomenų bazėje BIMproject.com, taip pat jie sukūrė papildinius inžineriniai programinei įrangai, tokia kaip „Revit“ ir „ArchiCAD“. Tai padeda projektuotojams suprasti ir integruoti jų produktus į projektus. Įmonė užtikrina, kad jų parengta BIM informacija atitiktų tarptautinius standartus ir geriausią rinkos praktiką. Jie tai pasiekia dalyvaudami nacionalinėse ir tarptautinėse standartizacijos iniciatyvose visame pasaulyje. Tada iš rinkos pasiima indėlį, sukuria įrankį jo pagrindu, dalinasi juo su rinka, atlieka analizę ir, jei būtina, visa tai pakartoja. Šis pavyzdys yra geras pavyzdys, parodantis kaip gamintojai turėtų dirbti vardan bendro efektyvaus pastato projektavimo tikso.

Gamintojų indėlis į informacijos standartizaciją yra ypatingai svarbus, nes jie yra informacijos šaltinis, iš kurio visa skaitmeninė informacija yra statoma „blokas po bloko“ pagrindu.

Valstybės kaip pagalbininkės vaidmuo

Koks gali būti valstybės vaidmuo siekiant šių tikslų? Žinoma, tolesnė parama technologiniams pokyčiams, bet, žinant, kad technologijos sparčiai kinta ir kad jų įgyvendinimas dažnai atsilieka vienu žingsniu nuo rinkos, neįmanoma savęs apriboti tik viena tebevykstančia iniciatyva. Mums reikia pradėti diskusiją, kurioje būtų klausiama – kas toliau?

Keitimasis duomenimis, klasifikavimas, reglamentai yra visos infrastruktūros smailė. Su gilesne analize, kurioje iškyla daugiau klausimų, jie tampa sudėtingesni, labiau techniški. Viso to yra per daug, kad tai galėtų apimti viena institucija ar iniciatyva, netgi valstybės lygiu. Valstybė turėtų tapti pagalbininke ir paprasčiausiai suteikti rinkai įrankius, reikalingus savarankiškai spręsti šiuos klausimus. Kartu su infrastruktūra, ji turėtų suteikti gaires rinkai, nurodančias kaip tuos klausimus spręsti. Kokia forma? Jokiu būdu neturėtų būti einama biurokratiniu keliu. Tai turėtų būti lengvas ir sklandus įgalinimas, esantis vienoje linijoje su nustatytomis gairėmis (iniciatyvos, kompetencijų, taikymo srities forma ir t. t.).

Daugiau informacijos galite rasti paspaudę čia: https://bit.ly/33lEJIO

Vaizdo medžiaga: https://bit.ly/3linkH6

views 1772
Grįžti į straipsnių sąrašą